Η γυμναστική στο σπίτι έχει πάει σε άλλο επίπεδο και σε αυτό συμβάλουν δυο παράγοντες.
Ο πρώτος είναι η πανδημία, πράγμα άκρως λογικό. Ο δεύτερος προκύπτει από τον πρώτο που όμως η εξέλιξη των μηχανημάτων οικιακής γυμναστικής δεν περίμενε τις εξελίξεις αλλά ήταν ένα βήμα μπροστά.

Όταν μιλάμε για οικιακή γυμναστική ο νους μας πάει κατευθείαν, και όχι άδικα, στους διαδρόμους γυμναστικής χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως σταματάει εκεί. Ελλειπτικά μηχανήματα, ποδήλατα κάθε είδους, πολυόργανα, πάγκοι κ.ο.κ. Ό,τι βλέπουμε  στα γυμναστήρια σε μικρότερες διαστάσεις και ενδεχομένως με λίγο μικρότερη ενίσχυση.

Ένα όργανο γυμναστικής που δεν είναι και πολύ συνηθισμένο να το βλέπουμε στα γυμναστήρια είναι η κωπηλατική αέρος, νερού ή και η μαγνητική.

Πρόκειται για ένα μηχάνημα που είναι ικανό να καλύψει ένα πολύ μεγάλο εύρος ασκήσεων πέρα από την αερόβια άσκηση που είναι ο πρωταρχικός του ρόλος.
Τώρα, πως αυτό μπορεί να καλύψει ένα ευρύ ασκησιολόγιο; Πολύ απλό!

Είναι ένα πολύ απλό στη δομή του μηχάνημα εξάσκησης. Ένας ιμάντας που στη μια άκρη του έχει την λαβή, στην άλλη το μέσο της αντίστασης και μια ράγα μεταφοράς του καθίσματος. Για να το κατανοήσουμε πλήρως θα πρέπει να σπάσουμε την κίνηση του σε κομμάτια.

Πόδια, ισχία, μπράτσα, πλάτη, ισχία, πόδια.

Πρώτα τα πόδια: Κρατάμε με τα χέρια την λαβή και επαναλαμβάνουμε την κίνηση με τα πόδια. Στην πιο υψηλή αντίσταση καταφέρνουμε μια αρκετά ποιοτική κίνηση απομόνωσης που θα μπορούσε εν μέρει να προσομοιαστεί με ημικάθισμα.
Ισχία: Με τεντωμένα πόδια και χέρια, τραβάμε επαναλαμβανόμενα το βάρος με την πλάτη προς τα πίσω. Σαν να προσομοιάζουμε τις άκαμπτες άρσεις θανάτου.
Χέρια: Τοποθετούμε τα χέρια μας πάνω στα πόδια όπως ακριβώς στο μαξιλάρι δικεφάλων και κάνουμε ότι και στο μαξιλάρι.
Πλάτη: Τα πόδια τεντωμένα και το υπόλοιπο κορμί ίσιο σχηματίζοντας ορθή γωνία. Τραβάμε με τα χέρια καταλήγοντας με την λαβή στο ύψος του στήθους και λίγο πιο κάτω.

Όλα αυτά όντας πάνω στην κωπηλατική. Σκεφτείτε τώρα τις υπόλοιπες ασκήσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν χωρίς να είμαστε πάνω στο μηχάνημα.
Squat & Row, κωπηλατική με ένα χέρι, προτάσεις ώμων με ένα ή δυο χέρια, Pull-Overs, εκτάσεις τρικεφάλων, εκτάσεις στήθους με ένα χέρι… θα μπορούσα να γράφω για ώρα.
Πραγματικά οι περιορισμοί είναι ελάχιστοι.

Κοινός παρονομαστής σε όλες τις ασκήσεις για την επίτευξη του αποτελέσματος που επιθυμούμε είναι η ταχύτητα, καθώς η αντίσταση που παρέχει δεν είναι αμετάβλητη και ταυτόχρονα δεν είναι σταθερή.

 

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει το είδος και την ποιότητα της παραδοσιακής προπόνησης με αντιστάσεις (βάρη) αλλά σίγουρα είναι μια λύση και πραγματικά πολύ αποτελεσματική.

Ενδεχομένως να μην είναι και το πιο mainstream σαν σκεπτικό, μα τα όρια τα θέτουμε εμείς οι ίδιοι. Σε προηγούμενο κείμενο μιλήσαμε για την αποδόμηση τις άσκησης (μια μπάρα και βάρη αρκούν) έτσι και τώρα, αποδομούμε το μηχάνημα κωπηλασίας και βρίσκουμε μπροστά μας ουσιαστικά μια ιδιαίτερη τροχαλία με πολλές χρήσεις.