Όσα χρόνια υπάρχει το ανθρώπινο είδος στον πλανήτη είναι σε μια διαρκή κίνηση. Κυνήγι τροφής, αποφυγή κινδύνων και γενικά αγώνας για επιβίωση. Αυτό μεταφράζετε σε πολλά στοιχεία όμως εμείς θα επικεντρωθούμε στο ζήτημα του μεταβολικού ρυθμού.

Ο μεταβολικός ρυθμός είναι προγραμματισμένος και εναρμονισμένος με αυτό το προφίλ αλλά δυστυχώς τα τελευταία εκατό χρόνια έχει αλλάξει κάπως βίαια. Η σημερινή πραγματικότητα του μέσου ενήλικα σε ένα μεγάλο αστικό κέντρο ταυτίζεται από: σχεδόν ανύπαρκτη σωματική δραστηριότητα στο σύνολο της ημέρας, πολλές ώρες καθιστός (δουλειά γραφείου), λάθος στάση σώματος, ασταθές διατροφικό ωράριο και κακή διατροφή.

Τα οφέλη της σωματικής άσκησης είναι λίγο έως πολύ γνωστά. Το θέμα είναι πως δεν είναι λογικό η γυμναστική της μίας ώρας ημερησίως να μπορέσει να υποστηρίξει επαρκώς μια «μηχανή» που δουλεύει ασταμάτητα εικοσιτέσσερις ώρες και σε εντάσεις που εναλλάσσονται συστηματικά.

Πόσο μάλλον όταν οι αποστάσεις των εντάσεων είναι τεράστιες. Πολλά σκαμπανεβάσματα σημαίνει ανισορροπία και ο οργανισμός δεν είναι σχεδιασμένος για αυτές τις συνθήκες σε μόνιμη βάση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, σε μεγάλο ποσοστό, αργό μεταβολικό ρυθμό το οποίο με τη σειρά του μεταφράζεται σε ένα μεγάλο αριθμό ανεπιθύμητων καταστάσεων.

Το κλειδί είναι με κάποιο τρόπο να κρατάμε αυτές τις εντάσεις σε όσο το δυνατότερο μικρότερες αποκλίσεις.

Δηλαδή! Κατά την διάρκεια της ημέρας μικρά διαλείμματα από το συνηθισμένο πρόγραμμα και κάνουμε… squats, push ups, καθίσματα με την πλάτη στον τοίχο και γενικά ότι μπορεί να ανεβάσει έστω και λίγο τους παλμούς.

 

Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα, το πρώτο διάστημα, ειδικά, μια ανεξήγητη ευφορία και ενέργεια. Σαν να σε ευγνωμονεί ο οργανισμός σου που του κάνεις αυτό το δώρο. Όσο βέβαια οδεύει σε μια ρουτίνα ο οργανισμός και κατ’ επέκταση ο μεταβολικός ρυθμός, θα επανέρχεται στις λεγόμενες ‘’εργοστασιακές ρυθμίσεις’’. Με αυτόν το τρόπο ο μεταβολικός ρυθμός δουλεύει πιο γρήγορα και το σημαντικότερο πιο αποτελεσματικά.