Ήρθαν τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά πράγμα που σημαίνει ότι τα γλυκά έχουν την τιμητική τους. Αυτό όμως δεν μπορεί να είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση!
Πέρα από τους κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα που θα αναφέρουμε στη συνέχεια, όλα τα γλυκά κατά γενικό κανόνα έχουν να δώσουν άφθονο απλό υδατάνθρακα (ζάχαρη) και αρκετά λίπη επί το πλείστον κορεσμένα. Αυτό σίγουρα δεν είναι μέσα στο πλάνο για μια καλή και ισορροπημένη διατροφή και πόσο μάλλον αυτή τη στιγμή που τα γυμναστήρια είναι κλειστά και γενικά η περίοδος των εορτών δεν ενδείκνυται για σκληρή προπόνηση, έτσι για να πούμε ότι έχουμε το άλλοθι.
Τα παραδοσιακά γλυκά από την άλλη έχουν ένα προφίλ ίσως λίγο πιο αθώο αφού για την παρασκευή τους τα υλικά είναι κάπως πιο αγνά και ακατέργαστα.
Αλεύρι, καρύδια, μέλι, πορτοκάλι, κανέλα και λίγο ζάχαρη είναι σίγουρα πιο απενοχοποιημένα από το βούτυρο, το αλάτι, την ζάχαρη σε πολλαπλές μορφές και εν γένει όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται συνήθως.
Τα μελομακάρονα, σε μια όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα προσέγγιση, ανά 30 γραμμάρια έχουν το εξής διατροφικό προφίλ:

Θερμίδες145 kcal
Υδατάνθρακες22g
Πρωτεΐνες2,1g
Λίπη

Κορεσμένα
Μονοακόρεστα
Πολυακόρεστα

5,2g

0,5g
3,5g
1,2g

Φυτικές ίνες0,7g

Βέβαια αυτό σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το λάβουμε ως ότι μπορούμε να πέσουμε με τα μούτρα πάνω τους! Πάντα με μέτρο.
Όποια και να είναι η περίσταση, δεν ξεχνάμε ποτέ την ενυδάτωση του οργανισμού μας. Ακόμα και να ξεφύγουμε σε ότι αφορά τις θερμίδες, η σωστή ποσότητα νερού μπορεί να σώσει την παρτίδα.