Το ενδιαφέρον των ανθρώπων για φυσική δραστηριότητα αυξάνει ολοένα και περισσότερο. Και αυτό είναι καλό! Η συστηματική σωματική άσκηση παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και γενικά της υγείας και ευρωστίας ενός ατόμου. Αντίθετα, η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας και συστηματικής σωματικής άσκησης δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην υγεία, χρόνιες καρδιακές παθήσεις, υπέρταση, παχυσαρκία, οστεοπόρωση κ.ά.

Τα τελευταία χρόνια έχει προστεθεί ένας άλλος πολύ σημαντικός παράγοντας της υγείας, ο ψυχολογικός, και η πεποίθηση ότι η σωματική άσκηση σχετίζεται µε ψυχολογικά οφέλη. Δεν είναι λίγοι αυτοί που συγκεντρώνονται μέσω της άσκησης αναζητώντας την βελτίωση της ψυχικής τους διάθεσης και είναι απόλυτα λογικό.

Η γυμναστική ενδείκνυται για να μας βοηθήσει να αυξήσουμε τα επίπεδα ενδορφινών και να βελτιώσουμε την διάθεσή μας. Οι ενδορφίνες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ψυχολογία του ατόμου που ασκείται μιας και είναι κατά της γήρανσης και του stress. Ακόμα και με δέκα μόλις λεπτά αερόβιας άσκησης, έχουν παρατηρηθεί θετικά αποτελέσματα.

Στο ιδανικό σενάριο, που ο ασκούμενος δίνει το 100% της συγκέντρωσης και της προσοχής στου στην προπόνηση και βάζει στην άκρη όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας, πέρα από το χτίσιμο των μυών, επιτυγχάνετε και κάτι ακόμα. Αυτό που κοινώς λέμε ψυχολογία νικητή. Η πεποίθηση ότι μπορείς να περάσεις μέσα από τοίχους, ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο κοκ. Μιλάμε για μια κατάσταση ευφορίας που δεν έχει βάση στην πραγματικότητα, αλλά σε συνδυασμό με όλους τους στρεσογόνους παράγοντες που ερχόμαστε αντιμέτωποι κάθε μέρα είναι σαν μια αντίδραση που σκοπό έχει να φέρει τα πράγματα -την πραγματικότητα που βιώνουμε- σε μια ισορροπία μέσα στο κεφάλι μας.

Η συνεχής άσκηση οδηγεί κάποιον στο να λαμβάνει οφέλη από την προπόνηση η οποία του φτιάχνει τη διάθεση και αυτό αποτελεί έναν από τους λόγους που την αποζητά. Αερόβια άσκηση, Γυμναστική με βάρη, cross-training, yoga, κ.ο.κ. όλα στη βάση τους έχουν δυο κοινά. Κρατούν το σώμα υγιές αλλά και την ψυχική υγεία σε μια ισορροπία.