Ολοένα και περισσότερο παρατηρούμε όλοι μας στο δρόμο ποδήλατα. Σίγουρα οι υποδομές της Ελλάδας και ειδικότερα της Αθήνας δεν είναι και οι πλέον ενδεδειγμένες για ποδηλασία στον αστικό ιστό αλλά το κίνημα μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Και είναι πολύ λογικό καθώς το ποδήλατο είναι η χρυσή τομή ανάμεσα στην ποιοτική προπόνηση και την διασκέδαση ενώ όλο και περισσότερο κατακτά την προτίμηση του κόσμου ως μεταφορικό μέσο.
Όλα τα μεταφορικά μέσα λοιπόν χρειάζονται μια συντήρηση έτσι ώστε να είναι αποδοτικά και ταυτόχρονα να είναι εγγυημένη η καλή τους λειτουργία για όσο περισσότερο καιρό γίνεται. Ρόδες, λάστιχα, γρανάζια αλλά και κινητήρα. Με το ποδήλατο έχουμε δύο βασικές διαφορές. Η μία είναι ότι κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να γίνει καλύτερο με τον καιρό όσο καλή και να είναι η συντήρησή του. Η άλλη, το ποδήλατο δεν έχει κινητήρα διότι ο κινητήρας του είναι ο αναβάτης του που με τον καιρό γίνεται καλύτερος.
Και για να γίνει καλύτερη αλλά και να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία της «μηχανής» πρέπει να έχουμε ως καύσιμο ό,τι πιο ποιοτικό.

Το νούμερο ένα είναι η ενυδάτωση.
Κατά τη διάρκεια της άσκησης χάνονται πολύτιμες ποσότητες υγρών και ηλεκτρολυτών όπως νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο αλλά και βιταμίνες. Κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που η ζέστη παίζει σημαντικό ρόλο. Πίνοντας απλά νερό για την αναπλήρωση αυτών των υγρών δεν πετυχαίνουμε τίποτα αφού χωρίς ηλεκτρολύτες το νερό δεν μένει στο σώμα αλλά αποβάλλεται από τον οργανισμό. Το αποτέλεσμα είναι οι μύες να αφυδατώνονται και οι δυνάμεις να χάνονται λεπτό προς λεπτό.
Συνεπώς κατά την διάρκεια της διαδρομής η κατανάλωση ενός συμπληρώματος ηλεκτρολυτών είναι απαραίτητη.

Ενέργεια
Η «μηχανή» με το όνομα άνθρωπος καταναλώνει, χοντρικά, αντί για βενζίνη υδατάνθρακες. Και αντί για ντεπόζιτο έχει ένα πολύπλοκο μηχανισμό τροφοδοσίας της ενέργειας και της καύσης. Η τροφοδοσία πρέπει να γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα εάν θέλουμε να καλύψουμε τις αποστάσεις με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Τα gel υδατάνθρακα είναι ίσως η καλύτερη  λύση αφού δεν απασχολούν το πεπτικό σύστημα σχεδόν καθόλου και παρέχουν μια πρώτης τάξης «καύσιμη ύλη».

Αποκατάσταση
Η πρωτεΐνη, όποια και να είναι αυτή, είναι η λύση. Είναι υπεύθυνη για την αποκατάσταση της όποιας ζημιάς στο μυϊκό σύστημα ενώ ταυτόχρονα το δυναμώνει και το πολλαπλασιάζει. Πολλοί θα πουν για «καθαρή» πρωτεΐνη αλλά η αλήθεια για γρήγορη και ποιοτική ενδυνάμωση κρύβεται σε φόρμουλες πρωτεΐνης με αυξημένη ποσότητα υδατάνθρακα.
Σε κάποιους μπορεί να φαίνονται πολλά, αλλά εάν κάτσουμε να το αναλύσουμε λίγο δεν είναι τίποτα παραπάνω από την καθημερινότητα μας.
Τέλος, ο εξοπλισμός είναι πολύ βασικό κομμάτι. Κράνος(!!!), άνετο ντύσιμο και σίγουρα γυαλιά ηλίου.

Καλές βόλτες!